tiistai 3. syyskuuta 2013

Paluu arkeen :)

Lomat lusittu ja paluu normaaliin rytmiin on alkanut :) Lomalla saatiin ihan tajuttoman paljon aikaiseksi ja kaksi viikkoa meni kuin siivillä!! :) Mökki ja Turku visiitiä lukuunottamatta ei käyty missään, vaan lomakohteena toimi oma koti <3 Ei ehkä ihan unelma loma, mutta mitä nopeammin nämä neliöt valmistuvat, sitä nopeammin mahdollisuus lähteä johonkin!! :)


Minä voitin!! (kaksi kertaa!!)



Lomalla oli myös aika sano heipat altaalle...veden väri ei jotenkin enää houkuttanut pulahtamaan...:)


Nyt alkaa taistelu Janina vs uusi nurmikko :/



Viime postauksessa meidän ihana remppapappa Sippa oli saanut tukipalkit asennettua ja Joonaksella oli vuorossa seinien ja kattojen lopullinen purku ja uusien tukirakenteiden pystytys...Ja niin siinä vaan kävi että meillä on tällähetkellä melkeen 110 neliöinen yksiö!!! Niin iso ja avara tosta meidän kodista on tullut!!! wuhhuuu!!!!

 

Ollaan tosi tyytyväisiä lopputulokseen !!





Palkkit tullaan petsaamaan valkoisella, vaikka mun suunnitelmissa oli tehdä niistä heti tumman harmaat...Taas kerran Joonas oikeassa, vaaleasta saa aina tummemman, tummasta ei enää niin helposti vaaleaa ;) Fiksu tyyppi <3

Olen myös suunnitellut jotain sisutus tekstiä noihin tolppiin, mutta se vasta idea tasolla :)


Kun kattopalkit oli asennettu ja seinät levytetty alkoi järjetön kittaus ja hionta runmba!!! Onneksi tämä kerros enää, sillä mun pää ei tätä kestäis kauaa...Joonakselle kun tuli tosta kittauksesta ja hiomisesta pakkomielle :)

Pölyn määrä...keittiössä...:/



Tämä kuva avaa vähä sitä avaruutta mikä meidän keskikerroksessa tällä hetkellä on. Kaikki seinät poissa ja näkymä kaikkialle:)



Täydellisyyttä hipovan hiontajäljen jälkeen oli vuorossa seinien pohjamaalus ja samassa katto sai uuden puhtaan valkoisen värin :)


Joonas on ylentänyt itsensä myös : TeeSeItse SÄHKÖMIEHEKSI, kun sai idean led valoista olohuoneen ja ruokailuuoneen kattoihin :) Onneksi noita sähkäreitä perheestä ja ystävistä  löytyy joten kaikki on vielä muunneltavissa...Kahden viikon päästä Kalle tuo led valot Virosta kun hinta huomattavasti edullisempi mitä meillä täällä Suomen maassa!! :/

Sitten se YYYYBEEER hehkutus meinaan...Joonaksen äiti alias Tumma Tammi, Svellu ja mun Anoppi katkaisi kätensä kätevästi tossa reilu kuukausi sitten, ja minä paniikissa pohtinut mitä tulee tapahtumaan kun alakerran tapetoinnin aika koitaa ( meinaan siitä kädestä saadaan toimiva joskus joulukuussa vasta! ) No eipä hätää enää, meinaan mä olen nyt ylentänyt itseni sivustakatsoja roolista ihan Tapetointi Kuningattareksi !! Hyvä minä!!!

Tästä se alkoi ja ekaa kertaa iha ite ja iha yksin :)





Kun tapetointi alkoi sujumaan luonto näytti kiitoksensa ihan kaksin kappalein <3


Tilattiin perjantaina Ruokailu- ja olohuoneen päätyseinän tapetti ja maanantaina tuli tekstiviesti että tuote loppu varastosta ja lisää saatavilla vasta kahden viikon kuluttua...eipä auta kun reenailla tuo aika :)

Myös portaiden askelmissa menee reilu kaksi viikkoa, mutta näistä silti suunnaton kiitos Joonasken sedälle Juhalle, joka tiesi taas kenelle soittaa ja mistä saadaan uudet askelmat edullisesti :)

Keskiviikkona myös tuo minun isäni Kaitsu saapuu vihdoin Suomeen ( pidemmäksi aikaa kuin päiväksi ) ja voidaan aloittaa keittiöremontti!! Pieni ongelma vaan tässä prosessissa on, että luovutettiin meidän auto Jonnalle 7 viikoksi Savonlinnaan ja tuo kulkeminen Koti-Ikea-Koti väliä uuden keittiön kanssa Bussilla voi tuottaa haasteita :)

Rahallisesti autosta luopuminen oli fiksua, remonttia ajatellen tyhmää.





Me nautiskellaan nyt syys säästä ja pyöräilystä, siis minä ja mun 17 vuotias koira vanhus <3


Joonas ottaa myös vakavasti tän hoitovastuun meidän Fablesta...


Ai niin...Tuleva lastenhuone päätetty siirtää vaatehuoneen sijasta eteiseen...tästä lisää seuraavassa Blogauksessa :) hahhhaaahhaaa!!!! :D :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti