tiistai 8. lokakuuta 2013

Susi ostos.

Kyllä, nyt on sattunut pikku vahinko ja ollaan oltu vähän susi ostoksilla. Viime bloggauksessa esittelin meidän laatta vaihtoehtoja keittiön välitilaan ja kuten jo tuolloin veikkailin, valittiin me se bling bling- laatta ja KYLLÄ, se oli loppupeleissä aika SUSI!! :/ Laatassa ei sinänsä ole mitään vikaa ja se on edelleen hieno, mutta vaattii niin paljon valoa kuin mahdollista sillä muuten se näyttää HARMAALTA!!! Kaupassa laatta oli vitivalkoinen kauniilla kimalluksessa, meidän seinässä se ei enää ole sitä.

Suden tästä ostoksesta tekee myös se, että se on aika kallis ja että saadaan siitä mieluisa, joudutaan asentamaan lisää kalliita ledejä keittiöön.... No, Asiaa on turha enää itkeä, sillä lauantaina Seban laatoituksen jälkeen se vasta huomattiin ja tällä on nyt elettävä :) Tosin laattoihin tulee valkoinen sauma joten se voi kirkastaa vielä huomattavsti laatan väriä!!! Toivotaan.

Tässä kuvassa huomaa aika selkeästi laatan harmauden verratessa vitivalkoisiin kaappeihin ja maalattuun seinään...






Lohduttelin itseäni tänään sillä, että ollaan tehty vasta yksi Susi-ostos, onneksi ei enempää, ja tämäkin vielä korjattavissa ;)

Viimeviikon maanantaina loppui meidän autottomuus kun Iskä lähti taas Irlantiin ja ties mihin muualle ja jätti meille uskollisen Einon!! :) Maanantaina illalla suunnattiin siis Joonaksen kanssa bussilla Turkuun Einoa hakemaan ja Tiistaina sukkuloitiin ympäri Turkua aikamoisella minuuttiaikataululla!!



Oli ihanaa nähdä Mummia, Jassua, Jennyä ja Markusta ja Ihanaa pientä Lunaa <3 <3 sekä Annea, Elinaa, Samua ja pikku Tuukkaa!!!! Mulla on ihania ystäviä <3 <3




Minuuttiaikatauluun sisältyi taas kerran käynti Ikeassa ja pitäis jo oppia että koskaan noi käynnit eivät ole nopeita :) Tarkoituksena oli alunperin ostella lahjakortilla keittiön kaappeihin härpäkkeitä ja sisustustavaraa ja ihan vaan tutkailla eteisen kaappien valikoimaa, mutta toisin kävi ja se kaappi ostettiin heti!!! :) Viime Ikea käynillä saatiin sullotua Pösöön kodinkoneet tällä kertaa Susukiin vaatekaappi...enhän mä enää edes tarvii isoa autoa...:)





Mitä muuten tulee omaan rakkaaseen autooni, sain perjantaina puhelimeen Jonnalta viestin jota olen vähän pelännyt...-"Soita, tärkeetä, liittyy autoon." Ja Kyllä, auto sai perjantaina Savonlinnassa osumaa kun joku peruutti päin :( Onni onnettomuudessa että auto oli parkkipaikalla ja kenellekkään ei käynyt mitään. Perään ajaja oli tullut itse myöntämään tekonsa Jonnan työpaikalle ja vakuutus korvaa kaiken mitä auton korjaamiseen tulee :) Mutta silti...JONNA!!!!! :)

Tiistaina vietiin myös Fable kampaajalle, kun oli neidin kutrit taas vähän takussa...Ollaan käyty vuosia (ainakin 10 vuotta) samalla trimmaajalla ja jokakerta mun sydän sulaa niihin pikku rääpäleisiin mitä siellä on...:)



Mutta vaikka nää pikku rääpäleet on kuinka sulosia, vie mun oma hölmö koirani nämä ihan yks-nolla. On meinaan Taas saanut nauraa tätä hölmöä...




Takaisin remonttiin...

Joonashan poisti meidän eteisestä väliseinän, sillä tehdään siitä nyt aluksi monitoimihuone. En missään nimessä halunnut valmiiksi pieneen huoneeseen vaatekaappia viemään tilaa, niinpä ehdotin Iskälle ja Jontulle josko vaatekaappi upotetaan eteisen käytävässä olevaan seinään. Idea oli molempien mielestä huono ja vaikea toteuttaa. Jep...eipä mennyt kauaa kun tämä MUN IDEA tuli takaisin suunnitelmiin, tosin Iskän ja Joonaksen suusta...otan siitä silti creditit itselleni!! :)







Vaatekaapiksi valittiin Ikean Pax-sarjan vaatekaappi korkeakiilto ovilla, ja sain vihdoinkin sellaisen ulosvedettävän kenkätelineen (ei vielä kuvassa)!! Josko nyt pysyis kengät järjestyksessä :)


Täytyy  hehkuttaa sitä, kuinka käsittämättömän ahkera ja osaava Joonas on tässä remontissa!!! Mun työt keskittyy lähinnä niuhotukseen liasta ja pölyn määrästä ja siitä kuinka sillä ei oo aikaan mihinkään muuhun kun remontointiin ja jääkiekkoon :/ Koitan parantaa tapani ja viihdyttää sitä vaikka ihan vaan mun loistavalla seuralla :D :D Oot uskomaton remppareiska <3

Pikkuvessan edessä olevasta käytävästä suljettiin kulku alakertaan, koska ne portaat olis yksinkertaisesti jokupäivä vienyt jonkun hengen. Fable niistä tippui jo keväällä ja mätkähti 2,5 m suoraan betonilattialle, mutta onneksi hänellä on ne 110 henkeä ja tästäkin selvittiin silloin ihan vaan säikahdyksellä!! Tulevaisuudessa kun aloitetaan alakerran remontointi, siirtyvät rappuset luultavasti eteiseen ja niistä tehdään huomattavasti turvallisemmat <3



Välillä on sellainen olo että tämä koti suorastaan kettuilee mulle!!!!! Mitä enemmän mä kasvan kokoa, sitä enemmän tää koti vaatii siivousta ja mitä enemmän siivoan, sitä enemmän mua supistaa!!! Kamala oravanpyörä!!! :/ Asiaa ei myöskään yhtään helpota ne lukuisat kerrat kun joku hokee mulle että -"koita nyt van levätä ja ottaa rauhallisesti"....EN MÄ VOI!!!! MUUTEN HAJOAA PÄÄ!!!

Sunnuntai alkoi mulla väärällä jalalla nousulla ja siivosin sitten hullunkiilto silmissä yläkertaa ja vaatehuonetta 6 tuntia!!! Olen aina pitänyt mun äidin siivous intoa sairautena mutta nyt huomaan että taitaa se mullekkin periytyä... :)



Sain supistettua vaatehuoneen rekin nyt sen näköiseksi, että alan olemaan jo ylpeä mun taidoista heittää ja luovuttaa käyttämättömät vaatteet eteenpäin...Julia saa ensiviikolla paljon uusia vaatteita <3



Herkemmät älkää katsoko!! Mutta haluan näyttää mitä joudun täällä kestämään. Kun puhun pölystä ja siitä kuinka mua ahdistaa se, niin ehkä tämä kuva avaa sitä, mikä määrä pölyä täällä oikeasti on!!! Kuvassa siis meidän imurin suodatin...Hyi HV!!!! :(



Kaiken tämän siivousrumban jälkeen alkoi vielä tekee mieli korvapuusteja. Viimekerrasta on aikaa, koska edelliskerralla leivoin 2009 Joonaksen synttäreillä pullia, jotka uunista tullessaan olivat muuttuneet kiviksi :/


Tällä kertaa pullat onnistuivat ihan hyvin, tosin kuvassa vain valioyksilöt, maku ratkaisee ei näkö ;) Kun leivonta urakan jälkeen oli vuorossa niiden nauttiminen, ei enää tehnyt mieli...kiva :)


Viikonloppuna ehdin myös tutustua sisustusteksteihin. Vaihtoehtoja on miljoona, mutta muutama ehdoton suosikki pääsi tilauslistalle :) Parasta tässä tarra-firmassa oli se, että heiltä saa tekstit missä tahansa väreissä, fonteissa ja melkein missä koossa vaan ;) Nämä ovat siis vain tekstejä, fontit eivät kuulu mun suosikkeihin!!

Tää on ihan paras!! :D



 Tämän ajattelin keittiön seinään...


 Tämän taas vauvan huoneeseen...



Lopuksi vielä tän päivän saldoa, eli tänään meille on asennettu eteiseen lattialämmitys ja siihen pälle lattiatasoite!! Eli ei enää kauaa ja koko alakerta valmis!! Laatat kun saadaan valittua ollaan loppusuoralla.






Pikku miinus tässä oli se, että kun toi valu laitettiin koko eteiseen, ei me pystyttykkään enää kulkemaan ulko-ovesta, ja koska viikonloppuna Joonas sulki alakertaan mentävän oven, saadaan me nyt taas aiheuttaa hilpeyttä naapurien keskuudessa ja kulkea ulos ikkunan kautta!! :D :D

Mä en ihan mahtunut tosta ikkunasta :)




Ja tietysti mulle osui päivystys, joten ei muuta kun ketteränä ulos ikkunasta :D :D Kun tätä kuvaa katsoo ei kauaa riitä tuonkaan ikkunan mitat...:D :D


Eli vieraat, jos sisälle haluat, koputa ikkunaan ja vennyttele :D :D

Tälläkään kertaa ei siis bloggaus liitty sisustukseen vaan yhteen ainoaan susiostokseen...:) Nyt on kuitenkin rakenteellisesti tämän kodin kaksi kerrosta valmiina, joten kyllä mä pian pääsen tuhlaamaan tai ihan vaan availemaan pahvilaatikoita, mitkä pursuaa mun haalimia sisustustavaroita <3

Seuraavaan kertaan :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti