keskiviikko 22. toukokuuta 2013

Kesä, kärpäset ja kukkamaa (ja pari vesijettiä myytävänä)!!!

Eilinen päivä oli täydellinen! Aurinko porotti aamusta asti kuumana ja vielä pilvetömältä taivaalta!! Jonttu tasoitti muutaman seinän yläältä ja sitten käytiin pihan kimppuun!!! :)

Mulla oli tossa yhdessä vaiheessa Projektina leikkimökin maalaus. Alku lähti ihan lupaavasti käyntiin mutta kun into loppuu se ei ihan nopeasti palaakkaan...ainakaan mulla :) No onneksi äitienpäivänä saatiin apujoukkoja paikalle (Kiitos Anne, Juha, Elli, Lotta,Veeti ja Juuso) ja muutamassa tunnissa leikkimökki, pihapenkit, ovi ja autotallin pielukset oli maalattu!! Tosin Juhan mukaan mun on parempi olla maalaamatta, sen mukaista oli mun maalaus jälki ;)

Tässä lähtötilanne leikkimökki projektiin:)



Ja tässä lopputulos ihanan Annen avustuksella :)


Pihalla kasvaa myös jos jonkinmoista kasvillisuutta. Mä en niistä tiedä mittän, mutta Jontun äiti käy säännöllisesti tutkimassa mitä maasta nousee. Yhden kukan (puska) olen itsekkin tunnistanut ja vihannut sitä ensimmäisestä päivästä asti, joten tänään tuo RUUSUPUSKA sai luvan lähteä pois!! Ruusut eivät ole mun juttu ja varsinkaan tossa puskassa töröttävät piikit!!

Jonttu kävi ton puskan kimppuun ja nyt tilalla on enää vaan muisto tosta hirvityksestä!! JES!


Tehtiin myös pikku virhe ton ruusupuskan hävittämisen kannalta, koska eilen käytiin myös ostamassa komposti!! Fiksuina sitten ruusun oksat kompostiin ja kompostihaketta 65 l päälle...nooo niin ei olis ilmeisesti kannattanut tehdä koska mun mummi sitten myöhemmin kertoi että ruusun oksat maatuu joku 10 vuotta ja silloinkaan piikit eivät katoa mihinkään, vaan pysyy siellä mullan seassa ja näin ollen multaa ei kannata mihinkään nurmikolle levittää!!! Illalla sitten kiroillen ja hanskat kädessä etsittiin pieneksi pilkotut oksanpalaset pois kompostista...että näin hyvin alkoi tää meidän kompostointi :)



Omenapuista oltiin myös ihan varmoja että kuolleita ovat, mutta toisin kävi...kyllä meillä vaan alkaa omppupuut kukkimaan!!



Näistä kuvista löytyy pihan kukkasatoa, tosin merkistä ei hajuakaan :)





Mun Iskähän on Turun paras ruohonleikkurikorjaaja (tai pienkonekorjaaja miten se nyt kuuluu sanoa) mutta siis koskaan en ole itse omistanut kyseistä vehjettä :) Vanhat asukkaat oli jättäneet tänne mun mielestä tollasen vanhan rämän ruohonleikkurin, mutta Isukin puhelun jälkeen laitteen arvo nousi mun silmissä, ja varsinkin kun se toimi!! Nyt on heinäpellon tilalla hieno ja tasainen nurmikko piha <3

Ja kun iskä luet tätä toivon edelleen joku päivä saavani sellasen hienon ajettavan lelun tohon pihalle, mikä kerää myös sen leikatun nurmikon johonkin pussiin ja vaikka kiikuttaa vielä suoraan roskikseen, mutta tällä pärjätään nyt ainakin alkuun!! ;)

Illalla chillailtiin kavereiden kanssa pihalla grillaten ja pihaa suunnittelen...vielläkään ei ole molempia miellyttävää ratkaisua kehkeytynyt, ainoastaan järjettömän kalliita ideoita molemmilta...se ei kyllä yllätä ollenkaan :)



Käytiin eilen myös nopee pyrähdys Turussa, kun mamman pikku spagettijalalla oli kampaaja!! Nyt on pikkusella taas kevyempi olo ja mulla tietysti kevyempi kukkaro mutta ei sen niin väliä :)



Loppuun vielä pikku MAINOS :)

Kaipaatko kesään vauhtia ja hauskuutta??!! Nyt olis myynnissä hulvattomia vesileluja kaksin kappalein :) Mikäli kiinnostaa tai kaipaat lisätietoa yhteydenotot inboxiin mulle tai Joonakselle :)





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti