torstai 2. toukokuuta 2013

Piha suunnitelmia!!

Tänään mulla on ollut vapaapäivä ja elämäkin on taas alkanut hymyilemään, joten jo aamulla suuntasin tutkimaan pihakaluste tarjontaa!! :) Ja voi ei mitä kaikkea löysinkään!!


Tässä vähän leikkaa liimaa suunnittelua :)




Olenkin nyt pohtinut että haluanko sohvaryhmän ja ruokailuryhmän erikseen vai yhdessä?? Valkoista vai mustaa??  Liikaa valinnanvaraa !!








Koitetaan järjestää viikonloppuna piha talkoot niin jos sais vaikka sillon jonkunlaisen vision näistä pihakalusteista :)


Meille ei ole suotu minkäänlaista kasvien kasvatus/elossapito taitoja joten nurmikkoa ja pihakasveja yritetään jättää niin vähän mahdollista!!

Hyvänä esimerkkinä toimii nämä mun aikaisemman päivityksen tulppaanit, jotka pysyi hengissä tasan niiden kuvaamisen verran...:) Lauantainahan laitoin ne esille ja sunnuntaina aamulla oli satanut lunta joten mun mielestä kukkakaparat huusivät lämpöä....noo eipä kukaan mulle ollut kertonut, että  välttämättä paras paikka kukkien virkoamista silmälläpitäen ole tulikuuman takan päällä!! :) Joonaksen sanoin olis ollut parasta vaan käydä antamassa kukkakaupan tädeille 30 euroa ja jättää kukat liikkeeseen niin niillä olis ollut edes jotain toivoa ;)

Mutta kyllä mä vielä opin...jos viikonloppuna suuntais kukkakauppaan ja kysyis ihan ohjeita niiden hegissä pitämiseen!! :)

Etsiskelin netistä erilaisia kasveja (lähinnä niitä helppohoitoisia) ja plantagenin sivut on ihan törkeen hyvät!! Siellä jokaisen kukan kohdalta löytyy hoito-ohjeet ja millasessa paikassa kukat pitää olla,mitä niille syötetään sekä minkä korkuisia niistä kasvaa!! Jei!!

Tässä vähän mun suosikkeja :) Molemmat helppohoitoisia ja valkoisia!!

Kiinan pioni

 Tähtisilmä

1 kommentti:

  1. No höh! Mulla on vkoloppu ihan aikataulutettua, ni en pääse pihalle tonkimaan. Ens viikolla lomaillaan (ma vain töitä), joten jos jotakin meille sopivaa möyrimistä pihalta löytyy, ni ilmottele.
    ps. en kyl osaa auttaa päätöksien teossa. ;)

    VastaaPoista